domingo, 23 de junio de 2013





Proletaris de tots els països, uniu-vos!


 
VISCA EL DIA DE LA DONA!

VISCA EL FEMINISME PROLETARI!
"Ningú s’ha de sorprendre pel fet que totes les dones no es reuneixin en un moviment feminista únic. El feminisme té, necessàriament, diversos colors, diverses tendències. Es pot distingir en el feminisme tres tendències fonamentals, tres colors substantius: feminisme burgès, feminisme petit burgès i feminisme proletari. Cadascun d'aquests feminismes formula les seves reivindicacions d'una manera diferent. La dona burgesa es solidaritza en feminisme amb els interessos de la classe conservadora. La dona proletària consustància el seu feminisme amb la fe de les multituds revolucionàries en la societat futura. La lluita de classes - fet històric i no asserció teòrica - es reflecteix en el plànol feminista. Les dones, com els homes, són reaccionàries, centristes o revolucionàries. No poden per tant, combatre juntes la mateixa batalla. En l'actual panorama humà, la classe diferència més als individus que el sexe".
José Carlos Mariátegui
El Moviment Popular Perú, organisme generat del gloriós Partit Comunista del Perú, dirigeix ​​les seves més calorosos salutacions comunistes i revolucionaries a les heroïnes de la nostra classe i a totes les dones obreres i camperoles del món, que lluiten cada dia contra la doble explotació i opressió a què estan sotmeses pel podrit sistema imperialista. Ens reafirmem en la posició del nostre partit, la qual parteix del que estableix el seu fundador José Carlos Mariátegui sobre el feminisme proletari, i de tota l'experiència del nostre Partit de la lluita de les dones en la guerra popular. Així mateix, dirigim les nostres més solemnes salutacions a totes les camarades i companyes del Partit i de l'Exèrcit Popular d'Alliberament, que han donat i segueixen donant les seves vides pel Partit i la revolució, servint a la revolució mundial i aportant contribucions a la lluita de les dones a tot el món.

Com Mariátegui va establir, el feminisme no és un, sinó diversos, amb diferents posicions de classe. Avui, en la crisi final de l' imperialisme, quan totes les contradiccions s'aguditzen, això s'expressa més clarament, el feminisme burgès i petit burgès s'han convertit en un arma ideològica i política contrarevolucionària, part de l'ofensiva contrarevolucionària general, la qual ha estat definida pel president Gonzalo: "ofensiva contrarevolucionària general que pretén conjurar la revolució com a tendència principal, històrica i política; ofensiva encapçalada per l' imperialisme ianqui en la seva condició de hegemonista únic i gran gendarme, podrit gegant amb peus de fang; ofensiva contrarevolucionària general que apunta a negar la ideologia de la classe a través de negres engendres com 'caducitat del marxisme', 'fracàs del socialisme', 'totalitarisme de la dictadura del proletariat', 'inutilitat del Partit Comunista' que mostren la incapacitat teòrica i pràctica de la burgesia ..."

(Visca el maoisme! Resolució, CC-PCP 1993)
 

El paper del feminisme burgès i petit burgès en l'ofensiva contrarevolucionària general

 
Les classes explotadores tenen plena consciència de que la clau per a qualsevol intent d'aniquilar la revolució ha de ser desposseir-la del seu caràcter proletari, de la seva ideologia proletària i la seva direcció proletària, perquè la realitat ha mostrat clarament que quan els pobles estan units sota el proletariat i els seus Partits Comunistes, aplicant la ideologia i els principis del proletariat, aquests pobles caminen cap a derrocar els explotadors i prendre el Poder. Per això, com a part de la seva ofensiva contrarevolucionària general, l' imperialisme, la reacció i el revisionisme van llançar la seva campanya contra el moviment proletari i contra el marxisme en l'esfera acadèmica i entre els intel·lectuals "esquerrans", per després difondre tot aixó entre les masses treballadores. Amb velles idees reaccionàries i revisionistes, aquest cop nomenades "postmodernisme", "postestructuralisme" i "postmarxisme", declaren que la "opressió de classe" només és una entre diverses formes d'opressió, i que no es pot definir un d'elles com a principal , perquè això seria marxisme "dogmàtic" i "autoritari". Declaren que avui, el món és tan complex que no es pot entendre ni transformar-lo. Conseqüentment, la "esquerra" ha d'abandonar les seves metes "utòpiques" i adaptar-se a la nova "veritat", és a dir limitar-se a protegir els interessos - dins de les branques del sistema - d'individus o grups "marginalitzats" davant els efectes més aguts de l'explotació. En aquesta versió distorsionada de la realitat, el marxisme ha esdevingut "conservador" i "autoritari", mentre una "esquerra" anticomunista, subjectada a les ordres i la concepció del món de la burgesia, es presenta com "llibertària" i més "democràtica ".
En aquest context, el feminisme burgès i petit burgès han assumit el barroer paper d'introduir aquesta doctrina contrarevolucionària a les files del proletariat. Aprofitant la justa fúria de les dones del poble, intenten enfrontar obreres contra obrers i dividir la classe. Segons la seva concepció idealista i metafísica, l'opressió de la dona existeix independentment i separada de la lluita de classes, i així proposen una vegada més la conciliació de classes en el context feminista, dient que les obreres sí que tenen interessos comuns amb les explotadores en una suposada lluita "contra els homes". En realitat, aquesta és una lluita contra tot el proletariat, homes i dones, amb la qual es despulla la lluita de les dones del seu caràcter revolucionari. Aquest nou feminisme ja no té la meta d'aixafar i escombrar completament el patriarcat, juntament amb tota explotació. Ensenya a les dones que bàsicament, la societat no es pot canviar en els seus fonaments - només es pot combatre alguns dels seus efectes. Conseqüentment, una gran part del feminisme burgès i petit burgès, fins i tot feministes que es diuen "esquerrans", per exemple no volen abolir la prostitució, sinó organitzar-la, legitimar; és una capitulació oberta i descarada enfront de l’ imperialisme i la reacció. Repeteixen, sense dir-ho obertament, la vella tesi de totes les classes explotadores de la "naturalesa deficitària de la dona", amb la idea que confrontació, lluita de classes, guerra revolucionària, autoritat i poder polític són conceptes "masculins", mentre que les dones són "pacífiques", "conciliadores", "pensen més en l'individu" etc. És a dir, sota el mantell de feminisme segueixen condemnant les dones a una posició de subordinació, i sota el pretext d'exigir més llocs polítics per a les dones, volen infiltrar als moviments obrers amb ideologia i política burgesa.
Aquest paper contrarevolucionari del feminisme burgès i petit burgès no es limita a l'anomenada "esquerra". A nivell mundial, l’ imperialisme utilitza el feminisme burgès per legitimar genocides com Thatcher, Clinton o Merkel, i per cínicament justificar l'agressió imperialista contra els països oprimits del tercer món i tractar de soscavar la unitat a nivell mundial entre el moviment proletari i el moviment d'alliberament nacional.


El feminisme proletari

Les feministes burgeses i petit burgeses amaguen i neguen sistemàticament els enormes avenços assolits per les dones en els països socialistes, i ha de ser una de les tasques del moviment femení proletari difondre aquestes experiències entre les masses. En les revolucions socialistes, la lluita de les dones va arribar a triomfs mai vistos en la història de lluita de classes. La Revolució d'Octubre va establir el dret al divorci, les llars d'infants per als nens (com a part de la lluita per integrar les dones en la producció i la política), i es va legalitzar l'avortament (veure la cita de Lenin:
http://www. marxists.org/archive/lenin/works/1913/jun/29.htm).
En la revolució xinesa, especialment a la Gran Revolució Cultural Proletària, hem vist la major mobilització de dones revolucionàries de tota la història humana. A Perú veiem la major participació de dones militants dirigents, dirigint l'exèrcit i les masses en guerra popular dirigida per un Partit Comunista militaritzat marxista-leninista-maoista, pensament gonzalo. La revolució proletària ens ha donat les més grans heroïnes de la nostra classe: obreres, combatents i comunistes que són exemples gloriosos per a les dones oprimides de tot el món.

"Des de fa molt temps, els representants de tots els moviments emancipadors d'Europa occidental van formular durant, no ja de dècades, sinó de segles, la reivindicació d'abolir les lleis caduques i d'equiparar legalment la dona a l'home, però sense que ni un sol dels països democràtics europeus, ni una sola de les repúbliques més avançades, aconseguís realitzar-lo; perquè allà on hi ha el capitalisme, on es manté dempeus la propietat privada sobre la terra, les fàbriques i plantes industrials, on persisteix el poder del capital, segueixen conservant els homes els privilegis. I si a Rússia va ser possible aconseguir aquell anhel, va ser perquè el 25 d'octubre de 1917 es va implantar al nostre país el poder obrer. El poder soviètic es va plantejar des del primer moment l'objectiu de ser el poder dels treballadors, enemic de tota explotació. Es va assenyalar la tasca d'acabar amb tota possibilitat d'explotació dels treballadors per part dels terratinents i capitalistes, de liquidar la dominació del capital. El poder soviètic es va proposar com a objectiu aconseguir que els treballadors construeixin la seva pròpia vida sense propietat privada sobre la terra, sense propietat privada sobre les fàbriques i plantes industrials, sense aquesta propietat privada que a tot arreu, al món sencer, fins i tot sota el règim de plena llibertat política, fins i tot en les repúbliques més democràtiques, col · loca de fet als treballadors en condicions de misèria i esclavitud assalariada, ia la dona sota una doble esclavitud.
El poder soviètic, com a poder dels treballadors, implantar legislativament, ja durant els primers mesos de la seva existència, els canvis més radicals respecte a la dona. La República Soviètica no va deixar pedra sobre pedra de les lleis que col · locaven a la dona en una situació de submissió. I en dir això em refereixo en particular a les lleis que aprofitaven especialment la situació més feble de la dona, per privar de drets i col·locar amb freqüència en condicions humiliants, és a dir, a les lleis sobre el divorci, els fills il·legítims i el dret de la dona a demandar judicialment al pare del nen perquè n'asseguri la vida.”
                          (Les tasques del moviment obrer femení a la República Soviètica, VI Lenin, 1919)

El feminisme proletari ha de partir d'una ferma posició de classe proletària per a no permetre que l' imperialisme, la reacció i el revisionisme utilitzin la lluita de les dones per als seus propis interessos. Les dones del proletariat i del poble han de organitzar-se en els tres instruments de la revolució, el Partit, l'Exèrcit i el Front, per preparar, iniciar i desenvolupar guerra popular. En la lluita reivindicativa, les camarades i companyes femenines han d'assumir el paper de dirigents, combatent el feminisme burgès i petit burgès, i de manera implacable lluitar per les seves reivindicacions en funció de conquerir el poder. A mateix temps, les feministes proletàries han de lluitar contra tota posició caduca o anti-proletària dins de les nostres files pel que fa a la dona, i aixafar la posició revisionista que "el problema de la dona es va resoldre automàticament amb la revolució socialista, i no es necessita cap moviment femení ". Tal moviment es necessita precisament perquè l'explotació i l'opressió de la dona existeixen com formes particulars de l'explotació i opressió en aquest sistema, i perquè s'expressen també a les files de la nostra classe. Breument: lluitar implacablement contra l'enemic de classe per l'emancipació de la dona a través de la revolució proletària, i lluitar per unir els homes i les dones de la classe, aplicant lluita de dues línies dins de les nostres files contra tota expressió de la tesi de la "naturalesa deficitària de la dona". Ens reafirmem en la posició proletària pel que fa a la dona:

"Sembla que l'emancipació de la dona, la seva igualtat de condició amb l'home és, i continua sent impossible, mentre la dona romangui exclosa del treball social productiu i ha de limitar al treball privat domèstic ... L'alliberament de la dona té com a condició primera la incorporació de tot el sexe en la indústria pública "
                                                (F. Engels, L'origen de la família, de la propietat privada i de l'Estat).
"L'experiència de tots els moviments alliberadors confirma que l'èxit de la revolució depèn del grau en què participin les dones"                                                                                          (VI Lenin)

 
"La veritable igualtat entre l'home i la dona només és pot aconseguir en el procés de la transformació socialista de la societat en el seu conjunt."
                                                                                                                     (President Mao Tse Tung)
"Les dones ... són la meitat del món i desenvolupar el moviment femení per l'emancipació de la dona, és una tasca que és obra de les dones mateixes però sota la direcció del partit..."                 
 (President Gonzalo)

VISCA EL DIA DE LA DONA!
VISCA EL FEMINISME PROLETARI!
PER UNA LÍNIA DE CLASSE AL MOVIMENT FEMENÍ!
GUERRA POPULAR FINS AL COMUNISME!
Moviment Popular Perú, 8 març 2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario