Proletaris de tots els països, uniu-vos!
VISCA LA DIADA DE LA DONA!
ENARBORAR, DEFENSAR I
APLICAR EL FEMINISME PROLETARI!
"El president Mao ens va animar a 'comptar
amb les nostres pròpies forces, deslligar-nos de les tasques domèstiques i
participar en les activitats productives i socials'. Nosaltres volíem respondre a aquesta
excitativa, fer també el gran salt endavant. Però com arreglar-nos-les? Va ser
llavors quan en aquest districte una vintena de dones es van decidir a
"franquejar la porta de la família" per a crear una fàbrica de barri.
Per a tal efecte, el comitè de barri ens va prestar dos hangars buits. Veient
les coses des d'un cert angle es pot dir que ho teníem tot en contra: érem
poques, sense cap equip, sense guarderies ni menjadors, sense cap experiència
en producció (totes érem mestresses de casa), ni tan sols sabíem què produir.
Però, d'altra banda, teníem grans triomfs a la mà: no era per a aportar una
mica més de comoditat a la nostra família pel que havíem decidit treballar:
volíem transformar la societat, transformar la condició femenina. Que les dones
obrissin la porta de la casa que els obstruïa la vista! No volíem ja servir a
la nostra família, volíem servir al poble."
"Nosaltres formem part de la classe
obrera, com podrà aquesta classe dirigir el país si la meitat dels seus membres
roman inculta, incapaç d'assimilar tècniques noves? No sabem res! Molt bé, aprenguem! En pàgines
blanques és on s'escriuen les més belles històries!"
(Dt. Yu Yin, obrera xinesa durant la Gran Revolució Cultural Proletària)
"El primer antagonisme de classes que
va aparèixer en la història coincideix amb el desenvolupament de l'antagonisme
entre l'home i la dona en la monogàmia; i la primera opressió de classes, amb
la del sexe femení pel masculí"
(F. Engels - L'Origen de la Família, la Propietat Privada i l'Estat)
L'explotació i opressió de la dona, així com
la lluita per la seva emancipació, són des del començament inseparables de la
lluita de classes. L'origen i el fonament de l'opressió de la dona – i de tota
la teoria de la "naturalesa femenina" – estan en l'explotació de la
dona a la casa i en la propietat privada. L'aïllament de les dones a la casa
les separa de la lluita de classes i de tota la vida social. Amb la revolució
burgesa i el desenvolupament del capitalisme, la creixent incorporació de les
dones en la producció social genera un salt en la lluita femenina, però sent un
sistema basat en l'explotació i la propietat privada, el capitalisme no permet
l'emancipació plena de la dona, sinó només una igualtat jurídica formal i un
cert grau de llibertat per a una minoria de dones privilegiades.
Amb la transformació de la burgesia des
d'una classe revolucionària a una classe reaccionària, el moviment femení
burgès gradualment perd la seva capacitat de transformar la condició femenina i
acabar amb l'opressió, i amb l'ascendència del proletariat com a classe
revolucionària sorgeix el feminisme proletari, totalment lligat a la revolució
proletària i la lluita per acabar amb la propietat privada i tota explotació.
Avui, en l'època de l'imperialisme en la seva crisi general i última, es
demostra en forma cada vegada més extrema el tret característic de
l'imperialisme, la "reacció política en tota la línia" com deia el
gran Lenin, i s'expressa inevitablement en el feminisme burgès també. En
conseqüència, veiem avui com els xucladors de sang i genocides imperialistes
han convertit el feminisme burgès en un instrument ideològic i polític més per
a promoure i defensar la dictadura burgesa, l'explotació de la classe obrera i
les guerres imperialistes de rampinya. Ja no és un feminisme per a emancipar a
les dones treballadores i explotades del món, sinó per a donar la
"llibertat individual" i privilegis a una petita minoria de dones en
funció de mobilitzar-les en suport al sistema imperialista mentre que promou la
prostitució i l'explotació intensificada de la majoria de les dones.
El feminisme proletari no és una mera teoria
política per a criticar al feminisme burgès o proposar un model teòric per a
l'emancipació de la dona; el feminisme proletari és la pràctica de milions de
dones que sota la direcció de les obreres comunistes i revolucionàries durant
el segle passat van aconseguir avanços enormes. En la Unió Soviètica socialista
des de la Revolució d'Octubre fins a la restauració del capitalisme en 1956,
milions de dones obreres i pageses van conquistar el dret de treballar en la
producció costat a costat amb els homes en condicions d'igualtat, el dret a
l'educació i d'incorporar-se com a soldades de l'Exèrcit Roig per a la defensa
del país i de la revolució; avanços conquistats per les dones mateixes,
aplicant la ideologia del proletariat, en lluita constant contra la dreta dins
del Partit Comunista i de l'Estat socialista, i amb el ferm suport i la
direcció justa i correcta de Lenin, el Camarada Stalin i el Partit.
La revolució socialista a la Xina,
especialment la Gran Revolució Cultural Proletària (GRCP), va generar el major
i més radical moviment femení de la història. Havent acabat amb l'opressió
feudal de la dona en la revolució democràtica i incorporant-se cada vegada més
en la lluita de classes durant la construcció socialista, centenars de milions
de dones obreres i pageses es van mobilitzar en la GRCP contra la dreta
revisionista en el Partit encapçalada per Liu Shao-chi, la qual va plantejar el
retorn de les dones a la casa i va difondre la teoria reaccionària de la
"naturalesa deficitària de la dona". Aplicant el pensament Mao
Tse-tung i amb el ferm suport del President Mao i tota l'esquerra del Partit,
les dones revolucionàries van prendre grans iniciatives, aixafant la línia
revisionista en la pràctica de la lluita de classes.
Aquests avanços magnífics del feminisme
proletari van inspirar a les dones a tot el món, radicalitzant la lluita fins i
tot als països imperialistes. Avui, després de les restauracions del
capitalisme en l'URSS i a la Xina i la consegüent ofensiva contrarevolucionària
general en el món, hem vist un ressorgiment del feminisme burgès més
reaccionari que mai. Les dones a tot el món continuen lluitant heroicament
contra l'opressió i pels seus drets, però sense una línia de classe i sense
direcció proletària el moviment és manipulat i utilitzat per la reacció.
Enfront de la lluita justa contra l'abús sexual i tota la cultura sexual
degenerada de l'imperialisme, els reaccionaris han estat forçats a fer unes
certes concessions, però al mateix temps assegurant la direcció burgesa del
moviment i usant-lo per a embellir a l'imperialisme, pintar de
"progressista" tot el sistema d'explotació i opressió i justificar
les guerres de rampinya i l'agitació racista contra les nacions oprimides.
Així veiem ara, a un costat un feminisme
dirigit per una petita minoria de dones burgeses i petit burgeses principalment
als països imperialistes, representant els interessos de l'imperialisme i
negant i rebutjant els esmentats i enormes avanços de la lluita femenina, i a
l'altre costat un creixent moviment feminista proletari, principalment als
països oprimits i representant els interessos de la gran majoria de les dones,
les proletàries i oprimides, i totalment lligat a la revolució proletària
mundial per a així poder finalment acabar amb l'imperialisme i l'explotació i
l'opressió de la dona a tot el món. En aquestes condicions no pot existir un
sol moviment femení unit al marge de la lluita de classes; i fingir una
suposada "unitat" només significa ocultar les contradiccions innegables
i l'escissió inevitable, convertint així el moviment femení en un moviment
"per i en benefici de les classes explotadores" que "actua com a
element de divisionisme i fre de la lluita popular".
VISCA EL
FEMINISME PROLETARI!
AIXAFAR
L'IMPERIALISME I EL PATRIARCAT AMB GUERRA POPULAR!
PER UNA
LÍNIA DE CLASSE EN EL MOVIMENT FEMENÍ!
Moviment
Popular Perú 8 de Març de 2022
No hay comentarios:
Publicar un comentario